Piramida alimentelor

Vă amintiţi cu toţii de piramida alimentelor învăţată în primii ani de şcoală. Aceasta a fost studiată încă atunci deoarece are la bază un criteriu foarte simplu: cu cât alimentele sunt situate mai spre vârful piramidei, cu atât trebuie consumate mai rar şi în cantităţi mai mici.

Principiul de bază al unei alimentaţii corecte este echilibrul zilnic. Trebuie să oferim organismului nostru, în proporţii corecte, toţi nutrimenţii şi toate vitaminele şi mineralele de care acesta are nevoie.

Necesarul individual este influenţat de factori precum: sex, vârstă, stare fiziologică, activitate fizică depusă zilnic, precum şi de alte caracteristici specifice fiecărui om.

Grupele de alimente ale piramidei

1. Cerealele. Cerealele integrale, orezul, cartofii, pâinea – trebuie să fie de nelipsit din alimentaţia noastră zilnică. Cu toate acestea, consumul de carbohidraţi trebuie moderat în cazul dietelor sau regimurilor. De asemenea, recomandarea nutriţioniştilor este de a ne lua aportul de aceşti nutrimenţi la micul dejun, atunci când digestia noastră funcţionează la capacitate maximă.

2. Fructele. Fructele proaspete (de evitat cele conservate deoarece conţin zahăr în cantităţi mari) sunt indicate a fi consumate zilnic. Este bine cunoscută zicala „One apple a day keeps the doctor away!”. Atenţie totuşi la citrice, un consum excesiv al acestora poate agrava problemele cu digestia şi stomacul a celor puţin mai sensibili. Legumele. Legumele nu ar trebui să lipsească din dieta noastră zilnică! Acestea conţin vitamine, minerale, fibre – toate atât de importante pentru sănătatea noastră.

3. Lactatele. Laptele şi produsele lactate sunt importante pentru sănătate şi benefice digestiei, fiindu-ne recomandat consumul lor regulat.

4. Carnea. În scopul unei diete echilibrate trebuie să consumăm moderat carne de pui, carne roşie, peşte.

5. Dulciurile. Grăsimile, dulciurile, prăjiturile, zahărul. După cum am menţionat anterior, aceste alimente aflate în vârful piramidei trebuie consumate rar. Alegeţi în schimb un fruct proaspăt sau ciocolata cu peste 75% cacao.

Diversificarea şi moderaţia aduce schimbări pozitive corpului vostru. Aceasta este regula de bază a unei alimentaţii sănătoase. O bună cunoaştere a tuturor categoriilor de alimente şi nutrienţi (prezentată în articolele viitoare) este esenţială pentru a vă putea construi mai uşor o alimentaţie diversificată şi pentru a vă însuşi toate beneficiile acesteia.

Anunțuri

Un gând despre „Piramida alimentelor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s