Sucul miraculos

Vă împărtăşesc o reţetă a unui suc simplu şi sănătos, care aduce multe beneficii.

Spălaţi şi curăţaţi un cartof, un morcov şi un măr (unele reţete recomandă ca legumele şi fructele să nu fie curăţate ci doar foarte bine spălate, cojile având şi ele beneficiie lor; rămâne să încercaţi ambele variante şi să o consumaţi pe aceea care vă place mai mult – eu prefer  legumele şi fructele curăţate). Pot fi introduşi în storcătorul de fructe, în robot sau blender, în funcţie de posibilităţi şi preferinţe. În sucul rezultat se adaugă sucul unei lămâi şi opţional o jumătate de linguriţă de ghimbir ras, germeni sau seminţe (despre care v-am vorbit aici şi aici).

Rezultate:

  1. Întăreşte sistemul imunitar
  2. Contribuie la vindecarea ulcerului şi previne afecţiunile ficatului, rinichilor şi pancreasului
  3. Consolidează plămânii, contribuie la prevenirea atacului de cord şi hipertensiunii arteriale
  4. Întăreşte vederea, îndepărtează culoarea roşie a ochilor şi are efecte benefice asupra ochilor obosiţi sau uscaţi
  5. Ameliorează durerile musculare
  6. Ameliorează durerile menstruale
  7. Detoxifică organismul şi înlătură constipaţia
  8. Are efecte benefice în combaterea acneei şi aduce un aspect mai sănătos pielii corpului
  9. Remediază respiraţia urât mirositoare
  10. Contribuie la scăderea temperaturii corpului în cazul puseurilor de febră.

La acestea se adaugă şi beneficiile aduse de ingredientele adăugate opţional (eu îl prefer cu ghimbir şi seminţe de in). Pentru un efect vizibil este recomandat consumul zilnic (dimineaţa pe stomacul gol) timp de cel puţin 14 zile.

Aveţi grija de voi! Meritaţi!

Anunțuri

Sămânţa sănătăţii (2)

 

Alte seminţe, alte beneficii – partea a doua a articolului Sămânţa sănătăţii.

 

Seminţe de chia

Mici, dar cu o valoare nutritivă foarte mare, aceste seminţe conţin fibre, proteine, nutrienţi, antioxidanţi, calciu (chiar mai mult decât laptele), şi aproximativ 35% acizi graşi – Omega 3. Contribuie la stabilizarea nivelul de zahăr din sânge, scade riscul de boli cardiovasculare şi ajută la scăderea greutăţii prin scăderea poftei de mâncare. Previn anxietatea şi depresia şi contribuie chiar la încetinirea procesului de îmbătrânire. Din toate aceste motive, seminţele de chia au fost numite super alimentul mileniului 3 deci merită încercate. Pot fi consumate cu iaurt, shake-uri, salate sau în compoziţia diferitelor reţete. Seminţele de chia pot fi cumpărate online de aici la pachet sau de aici la kilogram (avantajos din punct de vedere al preţului), din magazine Plafar/Bio la un preţ orientativ de 13 lei/100 gr.

Reţete:

  1. Icre din seminţe de chia
  2. Budincă de fructe cu seminţe de chia
  3. Biluţe chia

Despre semințele de chia puteți citi articolul detaliat (cu beneficii, proprietăți, rețete, prețuri și achiziție)   aici  în Semințele de chia – chiar valoroase!

 

Seminţele de chimen

Cred că ne amintim cu toţii de ceaiul de seminţe de chimen pe care îl beam, copii fiind, atunci când aveam colici sau dureri de burtă. Ei bine, chimenul este folosit şi în prezent pentru tratarea balonărilor intestinale deoarece facilitează eliminarea gazelor din stomac şi intestine. Aceste seminţe formează un puternic stimulent al secreţiilor gastrice, reglează funcţiile stomacului, acţionând ca antiiflamator ţi antiseptic intestinal. Mai mult decât atât, este diuretic şi fluidifică secreţiile bronhice. Cel mai uşor şi indicat este consumul chimenului sub formă de infuzie: o linguriţă şi jumătate de seminţe la o cană de apă clocotită, băut călduţ, cu înghiţituri mici, după mesele principale. Pot fi folosite şi ca ingredient în reţete, dar în cantităţi mici deoarece au o aromă foarte puternică.

Reţete:

  1. Supă de chimen
  2. Salată de vinete cu chimen
  3. Orez cu chimen

 

Seminţele de soia

Având multiple calităţi antiseptice pentru tractul urinar, seminţele de soia sunt indicate în combaterea infecţiilor urinare şi în litiaza urinară. Au un conţinut ridicat de proteine (chiar şi cu 20% mai mult decât conţine carnea), aminoacizi, săruri minerale şi multe vitamine ( A, B1, B2, C, D, E, K, P). Se consumă îndeosebi sub formă de germeni (aici)unde este descris şi procedeul de obţinere a germenilor de soia– sau ca atare (aici).

Reţete:

  1. Snack cu boabe de soia (preferabil fără sare)
  2. Pate din boabe de soia
  3. Tocaniţă cu soia boabe

 

Seminţele de muştar

Cunoscute ca şi luptători împotriva nivelului ridicat al colesterolului, regim în care este recomandat a fi consumată câte o linguriţă cu 30 minute înainte de fiecare masă, fiind necesare cure de 3-4 săptămâni. Seminţele de muştar conţin uleiuri, mucilagii şi senagrină, o substanţă care fluidizează sângele din vasele subcutanate, accelerând procesele de vindecare în cazul inflamaţiilor, fapt datorită căruia este folosită făina din seminţe de muştar pentru diminuarea durerilor reumatismale, sub formă de comprese pe locul afectat. Ca şi celelalte seminţe, cele de muştar pot fi găsite în magazine (online sau nu) de tip Plafar / Bio la preţul orientativ de 3-4 lei/150 gr.

Reţete:

  1. Muştar de casă
  2. Varză cu seminţe de muştar
  3. Somon în crustă de boabe de muştar

Acestea ar fi categoriile principale de seminţe dar cu siguranţă există şi altele încă nedescoperite sau prea puţin consumate. Este bine de ştiut că acestea pot fi achiziţionate şi sub formă de uleiuri sau diferite tincturi, care, dacă sunt 100% naturale şi neprocesate, păstrează proprietăţile seminţelor, oferind (unora dintre noi) un mod mai facil pentru consum.

 

Personal, mă asigur să am în permanenţă depozitate în cămară borcănele cu diferite seminţe, cele de in fiind nelipsite din alimentaţia mea (am scris despre ele aici). Consum şi seminţe de floarea soarelui, dovleac, cânepă pe care îmi place să le adaug în salate de crudităţi sau iaurt, şi chimen, pe care îl beau sub formă de ceai.

 

Sunt mici, dar au efecte mari aşa că merită să le consumaţi pentru a avea o alimentaţie echilibrată şi o viaţă sănătoasă.

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Sămânţa sănătăţii (1)

Sămânţa sănătăţii se găseşte în multe seminţe pline de beneficii pentru organismul şi starea noastră de bine.

1Articolele precedente Germenii de grâu, Germenii de broccoli, Seminţele de in, m-au determinat să adun şi să detailez toate beneficiile, indicaţiile terapeutice şi nutriţionale ale seminţelor diferitelor plante într-un singur articol, pentru a fi mai uşor de parcurs şi asimilat. Mă gândesc şi la un giveaway în tema  asta…adăugăm teoriei şi puţină practică.

Seminţele de floarea soarelui

Bogate în acizi graşi nesaturaţi şi proteine, având în componenţă elemente nutritive precum: calciu, magneziu, fosfor, vitamina E şi vitamina B, care pot preveni ateroscleroza şi proteja sănătatea inimii, ameliorând în acelaşi timp efectele arterosclerozei şi hipertensiunii arteriale. Mie îmi place să le adaug în iaurt sau în salatele de fructe (le cumpăr în varianta decojită şi fără sare). Puteţi să le adăugaţi în diferite alte reţete dar recomandat este să le consumaţi în varianta fără sare şi dacă se poate neprăjite. Pot fi cumpărate din majoritatea supermarket-urilor dar şi din magazinele Bio/Plafar.

Reţete:

Seminţele de dovleac

Gustoase şi aproape la fel de faimoase ca şi cele prezentate anterior, seminţele de dovleac conţin proteine, beta-caroten şi vitamina A, având proprietăţi energizante, vermifuge, afrodiziace, laxative şi antianemice. O cură cu seminţe de bostan/dovleac ameliorează afectiunile prostatei, combate insomniile şi simptomele cauzate de lipsa de fier. Pot fi consumate ca atare, ca ingredient în salate şi sucuri de fructe/legume sau în orice altă reţetă preferaţi. Pot fi cumpărate din aceleaşi locuri ca şi seminţele de floarea soarelui.

Reţete:

Seminţele de cânepă

Au un conţinut impresionant de nutrienţi. Conţin 10 aminoacizi esenţiali printre care Omega 3 şi 6 şi 30% proteină pură. Au în jur de 40% fibre, cea mai mare cantitate găsită în vreun aliment. Acest conţinut bogat contribuie la prevenirea unor forme de cancer, boli de inimă şi Alzheimer. Pot fi cumpărate din magazine Bio/Plafar sau online de aici.

Reţete:

Seminţele de susan

Sunt bogate în calciu, magneziu, zinc, fier, B1 şi fosfor. Ele micşorează tensiunea şi previn afectarea ficatului de toxine. Mai mult decât atât, previn artrita, astmul, migrenele, durerile asociate ciclului menstrual, neplăcerile menopauzei şi ale osteoporozei. 30 de grame de seminţe de susan conţin 3 grame de fibre, acestea ajutând la scăderea colesterolului şi controlând nivelul zahărului din sânge. Menţin sistemul digestiv sănătos, şi sunt utile în cazul dietelor sau diferitelor regimuri alimentare, oferind senzaţia de saţietate pentru un timp mai îndelungat. Pot fi consumate ca atare, sub formă de batoane (atenţie însă, cele cu miere şi nu cu zahăr), ca ingredient în iaurturi, salate, sucuri sau reţete puţin mai complicate. Ca şi în cazul celorlaltor seminţe, pot fi găsite în magazine, fie supermarket, fie Bio sau Plafar.

Reţete:

Multe seminţe, multe beneficii, găsiţi aici partea a 2-a a articolului.

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Seminţele de in

Sunt unele dintre seminţele cu cel mai mare conţinut de substanţe nutritive.

Tocmai acest conţinut constituie motivul (poate chiar cerinţa) de a le include în dieta noastră zilnică. Ele ameliorează problemele digestive şi ale pielii, scad colesterolul, contribuie în prevenirea cancerului de colon şi îmbunătăţesc activitatea cerebrală. Atât de multe beneficii şi încă nici nu am început să descriu pe îndelete aceste seminţe „magice”.

La ce ajută?555

Seminţele de in constituie o sursă extrem de importantă de substanţe nutritive şi acizi graşi, conţinând vitaminele din complexul B, magneziu, seleniu, calciu.

  • Având un conţinut extrem de bogat în fibre, seminţele de in sunt aliaţi de nădejde în curele de slăbire, accelerând senzaţia de saţietate şi limitând asimilarea grăsimilor şi chiar favorizând eliminarea toxinelor rezultate din topirea grăsimilor.
  • Acelaşi conţinut bogat în fibre previne constipaţia (o problemă destul de frecvent întâlnită mai ales în cazul femeilor de peste 40 de ani) având efect uşor laxativ şi astringent. Prin acest proces seminţele ajută şi la prevenirea inflamaţiilor tractului digestiv,  hemoroizilor, diverticulitei, litiazei biliare şi uşurează procesul de detoxifiere al organismului.
  • Reduc nivelul glicemiei şi al insulinei, astfel acţionând implicit în scăderea în greutate (un nivel ridicat de insulină favorizând acumularea grăsimii, mai ales a celei abdmoninale).
  • Măştile cu seminţe sau ulei de in în componenţă contribuie la reducerea secreţiei de sebum, iar componenţa bogată în Omega 3 ajută pielea să aibă un aspect sănătos şi hidratat.
  • Datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, seminţele de in menţin sănătatea inimii, au efect antioxidant şi pot chiar contribui la prevenirea cancerului de colon sau prostată.

Cum pot fi consumate?

Seminţele de in pot fi consumate ca atare, dar pentru a beneficia din plin de nutrienţii conţinuţi, este mai bine să fie măcinate pe jumătate (adică nici praf dar nici întregi).

Pot fi folosite ca şi ingredient în pâinea preparată acasă, în salate sau iaurturi, în sucuri sau smoothie-uri. Sau pot fi consumate aşa simplu, cel puţin două linguriţe pe zi. Ca şi în cazul altor seminţe, există varianta consumului acestora sub formă de capsule sau ulei.

Reţete cu seminţe de in:

  1. Pâinici cu seminţe de in şi ulei de măsline
  2. Chifteluţe cu seminţe de in şi susan
  3. Smoothie cu smochine şi seminţe de in
  4. Biscuiţi din seminţe de in şi roşii
  5. Salată cu seminţe de in

De unde pot fi procurate?

5552Am întâlnit seminţe de in în pachete de 100, 250 sau 500 gr, dar pot fi cumpărate şi la kilogram. Eu cumpăr un pachet de 500 gr, macin seminţele şi le păstrez în loc răcoros într-un borcan. Aceasta este o cantitate suficientă pentru aproximativ 2 săptămâni (nu vrei să le păstrezi mai mult deoarece se pot râncezi mai ales dacă stau la căldură). Pot fi găsite în magazinele de tip Plafar sau Bio, în farmacii naturiste (eu le achiziţionez de la DM Drogerie Markt cu 5 lei/500 gr).

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Giveaway

Acest GIVEAWAY este menit să marcheze noi începuturi. Atât pentru blog cât şi pentru noul tău corp.

Cadoul meu pentru voi este unul de folos, care punctează atât nutriţia şi alimentaţia, cât şi fitness-ul şi starea de bine în general, mai ales acum la apropierea primăverii şi verii când trebuie să ne simţim şi să arătăm cât mai bine.

1

Paşii de înscriere la giveaway:

1. Like paginii de Facebook Blog Sănătate cu Stil

2. Share Imaginii Giveaway

Sunt paşi simpli şi accesibili iar programul 3S – Sănătoasă, Suplă, Sătulă este unul de angajament, care respectat întocmai oferă rezultate vizibile.

Perioada de înscriere este 11 februarie 2013 – 10 martie 2013, câştigătoarea fiind aleasă (prin site-ul Random.org) şi anunţată în 12 martie. Cadoul va ajunge la tine tocmai după serbarea Zilei Femeii, când după petreceri cu firma şi prietenii, prânzuri, cine, mărţişoare este timpul să treci la treabă şi să ai grijă de tine pentru a avea un organism şi o minte sănătoasă. Meriţi!

PS: orice întrebări aveţi legate de mecanism sau cadou, vă rog nu ezitaţi să-mi scrieţi.

Baftă!

Nu vreau să fiu mahmur…

111V-am vorbit săptămânile trecute despre Anatomia unei mahmureli şi Importanţa hidratării în timpul acesteia, aşa că am decis (dacă tot urmează un weekend plin de petreceri ocazionate de sfârşitul sesiunii de iarnă, şi nu numai), să vă arăt un material interesant care explică ce se întamplă cu organismul nostru în timpul consumului de alcool. Clipul nu se limitează la atât ci furnizează şi sfaturi preţioase pentru a evita mahmureala şi neplăcerile aduse de aceasta.

 

Nu uitaţi de Planul de Weekend, să aveţi un sfârşit de săptămână cât mai plăcut!

PS: Mulţumesc  Tea`s  Blog! 🙂