Seminţele de in

Sunt unele dintre seminţele cu cel mai mare conţinut de substanţe nutritive.

Tocmai acest conţinut constituie motivul (poate chiar cerinţa) de a le include în dieta noastră zilnică. Ele ameliorează problemele digestive şi ale pielii, scad colesterolul, contribuie în prevenirea cancerului de colon şi îmbunătăţesc activitatea cerebrală. Atât de multe beneficii şi încă nici nu am început să descriu pe îndelete aceste seminţe „magice”.

La ce ajută?555

Seminţele de in constituie o sursă extrem de importantă de substanţe nutritive şi acizi graşi, conţinând vitaminele din complexul B, magneziu, seleniu, calciu.

  • Având un conţinut extrem de bogat în fibre, seminţele de in sunt aliaţi de nădejde în curele de slăbire, accelerând senzaţia de saţietate şi limitând asimilarea grăsimilor şi chiar favorizând eliminarea toxinelor rezultate din topirea grăsimilor.
  • Acelaşi conţinut bogat în fibre previne constipaţia (o problemă destul de frecvent întâlnită mai ales în cazul femeilor de peste 40 de ani) având efect uşor laxativ şi astringent. Prin acest proces seminţele ajută şi la prevenirea inflamaţiilor tractului digestiv,  hemoroizilor, diverticulitei, litiazei biliare şi uşurează procesul de detoxifiere al organismului.
  • Reduc nivelul glicemiei şi al insulinei, astfel acţionând implicit în scăderea în greutate (un nivel ridicat de insulină favorizând acumularea grăsimii, mai ales a celei abdmoninale).
  • Măştile cu seminţe sau ulei de in în componenţă contribuie la reducerea secreţiei de sebum, iar componenţa bogată în Omega 3 ajută pielea să aibă un aspect sănătos şi hidratat.
  • Datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3 şi Omega 6, seminţele de in menţin sănătatea inimii, au efect antioxidant şi pot chiar contribui la prevenirea cancerului de colon sau prostată.

Cum pot fi consumate?

Seminţele de in pot fi consumate ca atare, dar pentru a beneficia din plin de nutrienţii conţinuţi, este mai bine să fie măcinate pe jumătate (adică nici praf dar nici întregi).

Pot fi folosite ca şi ingredient în pâinea preparată acasă, în salate sau iaurturi, în sucuri sau smoothie-uri. Sau pot fi consumate aşa simplu, cel puţin două linguriţe pe zi. Ca şi în cazul altor seminţe, există varianta consumului acestora sub formă de capsule sau ulei.

Reţete cu seminţe de in:

  1. Pâinici cu seminţe de in şi ulei de măsline
  2. Chifteluţe cu seminţe de in şi susan
  3. Smoothie cu smochine şi seminţe de in
  4. Biscuiţi din seminţe de in şi roşii
  5. Salată cu seminţe de in

De unde pot fi procurate?

5552Am întâlnit seminţe de in în pachete de 100, 250 sau 500 gr, dar pot fi cumpărate şi la kilogram. Eu cumpăr un pachet de 500 gr, macin seminţele şi le păstrez în loc răcoros într-un borcan. Aceasta este o cantitate suficientă pentru aproximativ 2 săptămâni (nu vrei să le păstrezi mai mult deoarece se pot râncezi mai ales dacă stau la căldură). Pot fi găsite în magazinele de tip Plafar sau Bio, în farmacii naturiste (eu le achiziţionez de la DM Drogerie Markt cu 5 lei/500 gr).

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Anunțuri

21 de gânduri despre „Seminţele de in

    • Ma bucur! Au multe beneficii de care TREBUIE sa ne bucuram si sa nu le lasam sa se iroseasca. Sper sa-ti placa, daca gasesti o noua reteta in care sa incluzi semintele de in, te rog sa o impartasesti si cu noi

  1. Cochetez de ceva timp cu ideea consumării semințelor de in, dar mă poticnesc de fiecare dată…Sora mea e o mare consumatoare de semințe de in…Cred că am nevoie de-un imbold! E timpul să iau atitudine! Măine îmi cumpăr. Revin cu impresii. Mulțumesc! Un articol bine documentat, m-ai convins! Felicitări!

  2. Un blog cu un conţinut cât o sută de vizite la un cabinet particular. Cu graţie mă înclin şi spun : mulţumesc, frumoasă Evă ! (am admirat pozele de la gravator. Am citit pe fugă titluri, subtitluri, m-am oprit pe ici pe colo, dar trebuie să îmi fac timp şi să le iau de la început pe îndelete. Chiar aveam nevoie de un îndrumar! Felicitări pentru tot conţinutul blogului. De mâine îmi cumpăr seminţe de in şi te voi ţine la curent cu impresiile!

  3. mi-ai luat-o inainte:) chiar maine vroiam sa postez un articol despre aceasta minunata sursa de omega 3! eu am inceput sa consum ulei de in acum multi ani in urma, apoi am dat-o pe seminte: in cereale cu iaurt, porridge, salate, paste si in painica de casa. sa fim cat mai sanatosi!

  4. Eu consum aceste seminte, alaturi de seminte de chia, susan, canepa si floarea soarelui. este micul dejun cu care-mi incep fiecare zi.

  5. de ceva vreme am auzi de semintele de in si mereu zic ca imi cumpar, maine chiar o sa pun in aplicare acest lucru, promit sa revin cu impresii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s