Renovarea corpului (1)

La fel cum în casele noastre începe curăţenia de primăvară, la fel ar trebui să procedăm şi cu al nostru corp, organism, stare de bine.

Vă propun o sesiune complexă de „renovare” a corpului, pentru a putea fi pregătit pentru primăvară, pentru razele soarelui şi căldură, pentru fuste, rochiţe, tricouri şi culori, pentru a primi zâmbete şi flori.

Este recomandat ca aceste ritualuri să fie făcute cât mai des posibil, nu doar odată cu venirea primăverii, în fond şi la urma urmei, corpul nostru este singurul loc în care suntem obligaţi să trăim.

Poate unele dintre voi preferă o zi la spa, un tratament complex la cosmetică, şedinţe de masaj. Nu le pot nega efectele benefice şi relaxarea adusă, dar de data asta vă propun experienţe în intimitatea casei, unde nu sunteţi presate de timp sau alte circumstanţe, unde puteţi fi voi înşivă şi chiar să vă bucuraţi de frumuseţea şi sănătatea adusă corpului vostru cu propriile voastre mânuţe.

Propun să începem de jos în sus, insistând pe fiecare parte a corpului, punctând fiecare necesitate şi cerinţă a sa, atât pe termen scurt cât şi pe termen lung, atât din punct de vedere al sănătăţii exterioare cât şi a sănătăţii interioare.

Picioarele

Parte (ştim cu toţii) atât de solicitată, care duce greul întregului corp. Tocmai din acest motiv au nevoie de o atenţie specială.

Întreţinerea zilnică

Alimentaţie potrivită, consumul a minim 2 litri de apă, evitarea lenjeriei şi şosetelor care lasă urme pe piele deoarece acestea blochează circulaţia şi favorizează apariţia varicelor, profitaţi de masajul oferit de natură şi mergeţi desculţe ori de câte ori aveţi ocazia sau masaţi-vă tălpile iar în fiecare seară acordaţi-vă 5-10 minute de stat cu picioarele în sus sprijinite pe o pernă- pentru îmbunătăţirea circulaţiei şi relaxare.

Hidratarea

Recomand duşurile suedeze (alternarea apă rece – caldă) pentru a vă îmbunătăţi circulaţia periferică. Cel puţin o dată pe săptămână este indicat să faceţi un gomaj al tălpilor şi picioarelor (pentru a îndepărta celulele moarte), cu zaţ de cafea, mălai sau zahăr iar apoi să aplicaţi o cremă puternic hidratantă ( eu folosesc Nivea cu ulei de Argan, loţiune de care sunt foarte mulţumită).

Tonifiere şi întreţinere

Vizând exerciţiile fizice recomandate, am scris mai multe aici – Ghidul picioarelor frumoase. Esenţial este să mergeţi zilnic pe jos cel puţin 30 de minute şi să faceţi, sau să includeţi în programul vostru obişnuit de sport exerciţii dedicate tonifierii musculaturii picioarelor. Adiţional antrenamentelor zilnice eu profit de câte ori am ocazia de o drumeţie cu bicicleta sau o plimbare în pădure/parc.

Aspect general

Purtaţi mereu încăltăminte comodă pentru a preveni apariţia monturilor sau bătăturilor atât de inestetice. Pentru a diminua bătăturile încercaţi produsele specializate, sau tratamente naturiste care sunt cel mai bine descrise aici. Cel mai important este să rezistaţi tentaţiei de a tăia bătăturile, mai rău faceţi deoarece vor creşte şi mai adânc! La fel de important este să îndepărtaţi cauzele apariţiei bătăturilor (vă rog să citiţi mai multe despre această temă mai jos, la comentarii, unde dl.chirurg Marius Uscatu ofera mai multe informaţii şi sfaturi pertinente despre bătăruri şi cauzele formării acestora). Un tratament mai complex al călcâielor crăpate puteţi găsi aici. Cel mai frecvent eu folosesc unguent de gălbenele ( pe care vi-l recomand a-l avea în permanenţă aproape, eu în permanenţă îi laud pluripotenţa) şi Balsamul Scholl pentru călcâie.

Unghiile degetelor de la picioare trebuie să fie tăiate scurt, pentru a nu vă incomoda în încălţăminte, şi mereu îngrijite. Atunci când le tăiaţi, atenţie să nu lăsaţi colţuri care pot produce răni degetelor. Pedichiura trebuie să fie realizată aşa – simplu şi eficient. Iată descrise aici şi câteva idei de colorare a unghiilor. Chiar dacă în majoritatea timpului stau ascunse în pantofi trebuie să fie şi ele frumoase şi strălucitoare! În plus, în curând vine şi sezonul sandalelor! 🙂

Urcând spre gambe şi coapse, este recomandat (şi chiar foarte important de realizat) gomajul şi hidratarea descrise mai sus. Aspectul capilarelor de la suprafaţa pielii ( „pânza de paianjen” întâlnită cel mai adesea în spatele genunchilor) poate fi ameliorat cu tratamentele numite aici. Eu folosesc Balsam cu bitter suedez deoarece am doar o mică problemă şi sper ca prin îmbunătăţirea circulaţiei sangvine locale să pot opri dispersarea capilarelor sparte. În orice caz, insist în efectuarea unui control medical pentru a stabili cauza şi nivelul problemei (unele astfel de probleme pot fi tratate doar prin intervenţie chirurgicală, cu laser).

Zona intimă

O zonă atât de sensibilă merită o îngrijire pe măsură.

Este recomandată folosirea şerveţelelor intime după fiecare folosire a toaletei, pentru curăţare, hidratare şi echilibrare a PH-ului. Dintre cele încercate mie îmi plac cel mai mult Nivea Intimo, gamă preferată şi în cazul gelurilor intime de spălare – Nivea Intimo Sensitive- deoarece oferă o senzaţie foarte plăcută de curăţenie şi catifelare. Duşurile vaginale nu sunt recomandate deoarece pot afecta flora vaginului, fiind de preferat doar spălarea cu geluri special create pentru aceste zone. Mai mult, folosiţi absorbantele zilnice pentru senzaţia de proaspăt şi îngrijire.

Fundul

Putem spune că fundul are o piele „tăbăcită” dat fiind faptul că mulţi dintre noi ne petrecem mai mult de 10 ore zilnic în poziţia aşezat şi astfel pielea nu se poate aerisi şi hidrata aşa cum ar trebui.

Fiind o zonă cu o piele foarte uscată, este recomandată hidratarea cu creme astfel concepute, dar nu înainte de a face un gomaj pielii, cu geluri de duş scrub, cu burete loofa, sau varianta naturală – zaţ, mălai, zahăr ş.a. De asemenea, pielea este predispusă apariţiei coşurilor, fapt care poate fi prevenit prin procesul descris mai sus sau tratat cu Unguent Violet de genţiană (atenţie, pătează hainele!), cu Balsam de Bitter Suedez, măşti cu argilă, sau produse dedicate combaterii acneei. În plus, încercaţi să purtaţi lejerie doar din materiale naturale.

În ceea ce priveşte tonifierea musculaturii, cele mai eficiente exerciţii rămân fandările şi genuflexiunile (cu greutăţi dacă există posibilitatea), dar trebuiesc executate corect, aşa cum am descris în articolele Genuflexiuni de luni până luni şi Antrenament pentru un fund ferm (în care este descris un exerciţiu mai complex).

Citiţi aici articolul despre îngrijirea părţii superioare a corpului, Renovarea corpului (2).

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Sursa foto: divahair.ro

Anunțuri

3 gânduri despre „Renovarea corpului (1)

  1. Buna ziua!
    Daca veti citi informatiile de pe acest topic
    http://medlive.hotnews.ro/bataturile-plantare-nu-se-trateaza-la-cosmetician-sau-dermatolog-si-nu-se-indeparteaza-chirurgical.html
    sau
    http://www.chirurgiapiciorului.ro/Chirurgia%20antepiciorului/Metatarsalgii,%20boala%20Morton.html
    veti intelege ca batatura este o modalitate miraculoasa de auto-protectie a organismului, care nu trebuie indepartata sub nici o forma.
    Trebuie doar sa va concentrati asupra cauzelor aparitiei acestui mijloc de auto-protectie, si anume este vorba despre incaltaminte necorespunzatoare, efort fizic exagerat sau o anumita deformatie a ante-piciorului.
    Cu stima,
    Marius Uscatu
    Chirurg Ante-picior

    • Multumim pentru sfaturi si recomandari! Asa este, intotdeauna este mai bine sa previi, iar sfaturile dvs. despre indepartarea cauzelor aparitiei bataturilor sunt pertinente si necesare a fi urmate de catre noi toti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s