Seminţele de chia – chiar valoroase!

Fiind oameni interesaţi de nutriţie şi alimentaţie sănătoasă sunt sigură că aţi auzit de seminţele de chia. Deşi sunt destul de puţin folosite în meniurile europenilor, mai ales din partea de est, acestea fac parte din alimentele cu cel mai valoros şi de folos conţinut nutriţional. Printre motivele care plasează seminţele de chia în acest top stau la loc de cinste: conţinutul mai mare de acizi graşi Omega 3 decât peştele, mai multe fibre decât seminţele de in, mai multe proteine decât soia, mai mult potasiu decât bananele…

 

Încă nu v-am convins? 🙂

 

Sfatulmedicului.ro ne informează:  Seminţele de chia sunt recomandate în dietele de slăbit, datorită aportului caloric aproape nul şi al conţinutului bogat de nutrienţi care au rolul de a instala rapid senzaţia de saţietate şi de a alunga foamea. Cu alte cuvinte, seminţele de chia hrănesc organismul fără riscul îngrăşării, aşa cum se întâmplă cu multe alte tipuri de alimente. Atunci când intră în contact cu apa, seminţele se transformă într-un fel de gel care creşte în dimensiune. Instaurează senzaţia de plenitudine şi inhibă apetitul, împiedicând supraalimentarea, care determină apariţia supraponderalităţii si a obezităţii.

 

Beneficii:

  1. Ajută digestia şi previn apariţia afecţiunilor gastrice
  2. Previn apariţia diabetului şi a afecţiunilor cardiovasculare
  3. Oferă energie şi întăresc sistemul imunitar, combat tulburările de somn şi relaxează organismul
  4. Îmbunătăţesc funcţiile creierului şi sporesc longevitatea
  5. Întăresc oasele şi previn osteoporoza

 

Iată şi o serie de articole (aici detalii foodstory.ro) despre nutriţie şi reţete în care seminţele de chia stau la loc de cinste:

  • Formula micului dejun perfect
  • 10 superalimente care luptă cu bolile
  • Top 10 alimente bogate în fibre
  • 5 tipuri de seminţe pe care trebuie să le incluzi în alimentaţia ta zilnică
  • Cele mai sănătoase alimente din timpul sarcinii
  • 10 alimente care îţi pot schimba viaţa

 

Despre seminţe (inclusiv cele de chia) v-am mai scris aici şi aici, articole în care v-am indicat şi câteva reţete delicioase, în care seminţele de chia sunt numai bune de folosit. Adiţional:

Reţete:

  1. 5 reţete simple cu chia pentru micul dejun
  2. Jeleu de chia
  3. Smoothie de mango şi lapte de cocos cu chia
  4. Salata de icre din chia
  5. Ouă de prepeliţă umplute cu seminţe de chia

 

Seminţele de chia pot fi găsite nu doar în magazine Plafar, hipermarketuri, farmacii şi alte magazine bio ci şi pe multe magazine online dedicate:

Preţurile diferă în funcţie de promoţie şi de cantitatea cumpărată, dar aproximativ sunt: 100 gr. – 12 lei, 300 gr. – 35 lei, 1 kg. – 92 lei.

 

Vă mai arăt şi câteva materiale informative şi reţete:

 

 

 

 

Sunt sigură că acum v-am convins! 🙂 Introduceţi aceste seminţe în alimentaţia vostră pentru a beneficia de toate proprietăţile acestora şi pentru a avea o alimentaţie sănătoasă!

 

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

Anunțuri

2 gânduri despre „Seminţele de chia – chiar valoroase!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s