Pofta de dulce

…dar de dulce ceva mai sănătos!

Am preparat ceva foarte gustos zilele trecute, un fel de prajitură moale şi delicioasă, pe alocuri dulce – pe alocuri acrişoară – ca să satisfacă toate gusturile dintr-o…înghiţitură :))

 

Ingrediente:

  • fulgi de orez integral -100 gr-
  • mere (cele care au apărut acum, micuţe, de vară, sunt perfecte)
  • stafide
  • lapte sau lapte de migdale (după preferinţe – eu am pus în jur de 300ml)
  • 2 ouă şi 3 albuşuri
  • 1 lingură de miere (sau 50gr. fructoză)
  • scorţişoară

 

Preparare:

  1. Fierbeţi fulgii de orez integral în lapte până când obţineţi o budincă – pe care o lăsaţi să se răcească de tot
  2. Înmuiaţi câteva minute stafidele în apă
  3. Curaţaţi merele şi le tăiaţi cubuleţe
  4. Adăgaţi scorţişoara peste cubuleţe apoi ouăle şi albuşurile bătute spumă
  5. Amestecaţi cu budinca, stafidele şi restul ingredientelor
  6. Turnaţi compoziţia într-o tavă unsă cu puţin unt şi coaceţi aproximativ 30 de min. (asta depinde de tipul de cuptor şi temperatură dar mai puteţi verifica pe parcurs)

 

Menţiuni:

  • nu am scris cantităţile stricte, e o prăjitură mai la liberă alegere, după gust
  • este mai bună rece
  • pot fi adăugate seminţe pentru a obţine un conţinut sporit de fibre – eu am ales seminţele de in
  • peste mere poate fi turnată o lingură de miere şi ţinute aşa câteva minute pentru a absorbi din dulceaţa acesteia

 

Nu am făcut poze, fiind prima dată când am preparat-o, dar mi-e poftă şi-o mai fac şi revin şi cu poze 🙂

 

Aveţi grijă de voi! Meritaţi!

 

3 gânduri despre „Pofta de dulce

Lasă un răspuns

